Page 33 - 1. kongres program
P. 33
FraneMihanović, Stipan Janković Sveučilište u Splitu, Odjel za zdravstvene studije Visoko obrazovanje radioloških tehnologa na sveučilišnom Odjelu za zdravstvene studije Sveučilišta u Splitu HigherEducationNetwork for Radiographyin Europe (HENRE), organizacija financirana od Europske komisije u svrhu usklađivanja obrazovanja radioloških tehnologau zemlja- ma Europske unije u svom dokumentu “TuningTemplate for Radiographyin Europe”, navodi kako je radiografska profesija regulirana Direktivom 2005/36/EU, te preporučuje visoko obrazovanje radioloških tehnologa na tri razine: preddiplomska razina (bache- lorlevel), diplomska razina (master’s level) i poslijediplomska razina (doctorallevel). Predloženi sustav obrazovanja radioloških tehnologa identičan je onome kakav je u prihvaćenom Hrvatskom modelu sveučilišnog obrazovanja zdravstvenih radnika. Dru- gim riječima, njihov zaključak o potrebama i načinu usklađivanja visokog obrazovanja radioloških tehnologa u zemljama Europske unijeu potpunosti je sukladan visokom obrazovanju radioloških tehnologa na SOZS-u. Gotovo istovjetan je i program obrazovanja radioloških tehnologa u SAD-u. Naime, u SAD-u je 2005. godine JointReviewCommittee on EducationinRadiologicTechnolog y’s (JRCERT) postavio zahtjev da voditelji i predavači studija radioloških tehnologija i slikovnih metoda do 2009. godine trebaju završiti Master’s degree razinu obrazovanja (informacije su dostupne na web stranici www.rt-image.com/0912JRCERT). Ovaj za- htjev doveo je do otvaranja nekoliko studijskih programa na visokim učilištima u SAD-u, a među prvima je prepoznao potrebu i razvio program Thomas Jefferson University u Philadelphiji. Program se temelji na shemi studija 3 + 2 godine, gdje je uvjet za upis diplomskog magistarskog studija završetak baccalaureatedegree u trajanju od tri godi- ne i najmanje jedne godine rada u području radioloških tehnologija. Studijski program Master’s degree na navedenom visokom učilištu pruža edukacijski i upravljački pravac obrazovanja. Nakon završetka studija studenti će imati kompetencije i vještine potrebne za samo- stalni rad na poslovima iz područja radiološke tehnologije u zdravstvenom sustavu, kao i neophodne kliničke vještine, te temeljne vještine komuniciranja s pacijentima, njiho- 31