Page 29 - 1. kongres program
P. 29
Jedan od bitnih faktora za uspješnu komunikaciju je namjerno usklađivanje s govorom tijela i držanjem osobe s kojim komuniciramo. Primjer ponašanja koja možemo usklađivati: • Cjelokupno držanje tijela – sjedenje ili stajanje na isti način • Položaj ruku i nogu (prekrižene ili ne) • Geste i pokreti dijelova tijela • Disanje Nekoliko naputaka o usklađivanju: • Svako usklađivanje sa sugovornikom prikladno je jedino ako ostaje unutar razu- mnih granica našeg “područja udobnosti”. • Iznimno je bitno da naše usklađivanje bude postupno, naročito kad je počet- na pozicija sugovornika znatno različita od naše. U tom slučaju može se početi usklađivati samo jedan aspekt, nešto manje kao što je položaj glave, te u primje- renom tempu usklađivati sve više. • Ukoliko netko sjedi ili stoji na izrazito osobit način, pokušajte se djelomično uskladiti kako usklađivanje ne bi bilo preočito. • Ukoliko netko ima izražene ili osobite pokrete ruku, vrlo mali pomak s vaše stra- ne imat će snažan usklađujući učinak. • Kod križanja ruku ili nogu ponekad je korisno pričekati koju minutu prije nego se uskladite. komunikacijski stilovi u poslu zdravstvenih djelatnika Svako uspješno razumijevanje posla uključuje i razumijevanje različitih komunikacijskih stilova. U svakodnevnom radu komuniciramo sa kolegama, liječnicima, medicinskim sestrama, pacijentima te postoje različiti komunikacijski stilovi, koji iako različiti, svaki ima određene prednosti pa tako niti jedan od njih ne možemo smatrati isključivo do- brim ili lošim. Svaki komunikacijski stil može biti dobar ako se izvodi na pravi način i s pozitivnom namjerom. Komunikacijski stil često reprezentira osobnost samog djelatnika. U tom kontekstu po- trebno je da svatko razvije svoj komunikacijski stil koji je usklađen s njegovom osob- nošću jer u suprotnom komunikacija može izgubiti na autentičnosti. Razumijevanje vlastitog komunikacijskog stila pomaže svakome da inzistira na svojim prednostima, te da obrati pažnju na svoje mane. U samoj komunikaciji dobro je razviti i rezervni komuni- kacijski stil, koji je sličan osobnom komunikacijskom stilu, ali koji se u nekim dijelovima 27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34