Page 27 - 1. kongres program
P. 27
U praksi slaganja uspješnih poslovnih timova dobro se pokazao model kojeg je 1928. godine razvio američki psiholog William Marston. Različita ponašanja dijeli na četiri kva- dranta koje označava bojama: • dominantan (odlučan, voli riskirati, s jasnim ciljevima), ” crven”; • inspirativan (veseo, poticajan, poletan), ” žuti”; • ustrajan (smirujući, opušten, suosjećajan), ” zelen”; • savjestan (taktičan, bistrouman, zahtjevan), ” plavi”. Rezultat je model DISC. Primjer praktične upotrebe. Ako netko tko je vrlo analitičan i više introventiran (“plavi”) treba raditi s nekim tko je veseo, inspirativan i pun poleta (“žuti”), prvi će drugog smatrati lakomislenim i površnim, a drugi prvoga dosadnim detaljistom. No, istina je da svatko drugačije doživljava stvari i naučen je drugačije rješavati zadatke. Prvi više logičnim razmišljanjem i analiziranjem informacija, a drugi živim komunicira- njem s ljudima, više intuitivno nego logično. Izvor: Target International Training, Ltd., Scheelen – Institut, D-79761 Waldshut ® Analiza mogućnosti INSIGHTS u radnoj grupi na jednostavan i slikovit način može ® objasniti probleme koji moguće nastaju unutar tima. Analiza ukazuje i na mogućnost prilagodbe pojedinih tipova za pojedina radna mjesta, stoga može biti koristan alat i u selekciji i zapošljavanju. Rezultati ove analize pružaju smjernice kako će se vaš novi član tima uklopiti među “stare” članove. Nauka o tipovima jedan je od alata kojim možemo postići dobro razumijevanje sa sugo- vornicima. Kad saznam kakav sam tip i kako drugi reagiraju na moje ponašanje, reakcije 25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32