Page 30 - 1. kongres program
P. 30
može prilagoditi sugovorniku u situaciji kad je njegov komunikacijski stil znatno različit od našeg. Nekoliko naputaka o komunikacijskim stilovima: • Svaki komunikacijski stil može biti dobar stil • Svaki komunikacijski stil ima svoje prednosti • Različitim osobama odgovaraju različiti komunikacijski stilovi • Autentičan komunikacijski stil u skladu je sa osobnošću same osobe • Poželjno je razviti rezervni komunikacijski stil koji je blizak našem osobnom stilu • Rezervni komunikacijski stil pomaže nam kako bi se prilagodili svakoj osobi • Važan faktor u komunikaciji je usklađivanje našeg komunikacijskog stila sa su- govornikovim tiPovi Promatrač direktor Potpornik inspirator komUnikatora reformator motivator koordinator savjetnik Spoznaje okolinu Ima puno energije Traži postojanost i Ekstrovertiran pouzdanost razmišljanjem Stalno je u akciji Uvijek ljubazan i Prije nego djeluje Vidi stvari Voli stalno isto pun energije okruženje razmišlja pozitivno Pozitivno gleda na Distanciran je Djeluje odlučno Zastupa odlučno život oPis PoJediniH Ne voli autoritet i brzo vlastite interese Ima mnogo tiPova Ne voli nejasnoće kontakata Voli pismenu Traži rezultate Voli atmosferu i Život je užitak komunikaciju Ima izravan stil osjećaj Voli brojke Autoritativan je Pomaže drugima Stalno pokušava uvjeriti Introvertirani Ekstrovertirani Introvertirani Ekstrovertirani mislilac mislilac osjetilac osjetilac Ne odugovlačiti Pripremiti se Ne pretjerujte u Ne žuriti Biti hrabriji Nije sve detaljima Pustiti drugima da Biti objektivniji improvizacija “Ako nešto odluče Nisu svi za osjećaje Ne biti previše prešutimo, nismo Pitati za osjećaje Ne – ne znači osoban prevarili” savJeti Nije svima sve odbacivanje Vas Ne govoriti o Kolega komunicira jasno osobno politici i zbog osjećaja Izgraditi Pripremiti brojke Držati se Ne zaboraviti da povjerenje Dobro razgovarati dogovorenog treba ostvariti cilj, Ostaviti si dovoljno ne znači uvijek a ne objasniti vremena ostvarivanje Nije gotovo kad je rečeno zadatka 28